Es presenta el catàleg d’iniciatives rurals de la Safor

Recull 13 propostes on els consumidors troben productes de proximitat

El bancal a la taula. Catàleg d’iniciatives rurals de la Safor es presenta dimarts 2 de juny a Beniarjó, al Centre Social, a les 20h. És un inventari elaborat per l’Escola de la Terra i el CDR la Safor amb la col·laboració Xavi Ródenas i Jordi Puig, i el fotògraf Natxo Francés.

El Catàleg d’iniciatives rurals de la Safor és una iniciativa de l’Escola de la Terra i CDR la Safor amb la finalitat de promoure un canal directe de comercialització agroalimentària, valoritzar els productes locals i oferir un servei als consumidors i professionals que, moguts per criteris de proximitat, busquen un accés més directe als aliments propers i de qualitat.

És, sobretot, un reconeixement als llauradors que dia a dia treballen la terra, cuiden els animals, el seu fruit, n’elaboren els productes, perquè tots puguem gaudir-ne després a la taula.

El catàleg Del bancal a la taula és una eina de comunicació perquè visualitzeu les iniciatives de proximitat que han crescut al nostre voltant, als pobles de la Safor. Són persones amb cara i cor que utilitzen les seus mans per donar fruits saborosos, per conrear la terra amb animals ben cuidats, persones que no enverinen les aigües i que atenen amb un somriure les persones que volen deixar-se cuidar.

Iniciatives rurals de la Safor:

• La Saforenca
  • El bancalet de Cento
  • El Morabit
  • La Cava Ecoagrícola
  • Ecovalldigna
  • La Saoneta
  • Peko
  • Vicent de la Foia
  • Vicent Torregrosa
  • Ca Satorres
  • Arbrenet
  • Ecoxarxa Safor-Valldigna
  • La Sembra

El catàleg ha estat finançat pel Ministeri de Serveis Social i el Ministeri d’Agricultura, Alimentació i Medi Ambient.